مجتمع آموزشی مهاد
مدارس غیر دولتی مهاد
درباره وبلاگ


به وبلاگ مجتمع آموزشی مدارس مهادخوش آمدید

داستانهاى بحارالانوار را در واقع بايد جز خواندنى ترين و آموزنده ترين بخش هاى كتاب ارزشمند و معتبر بحارالانوار علامه بزرگوار مجلسى قلمداد نمود.  محتواى معنوى و علمى كتاب به راستى تداعى گر معناى عميق نام آن ((درياهاى نور)) است. علامه مجلسى جامع علوم اسلامى بود و در تفسير، حديث ، فقه ، اصول تاريخ ، رجال و درايه سرآمد روزگار خود محسوب مى گشت . داستانهاى اين مجموعه در سه بخش تدوين گرديده است : بخش نخست به داستانها و روايت هاى مربوط به چهارده معصوم عليه اختصاص دارد. بخش دوم با عنوان معاصرين چهارده معصوم عليهم السلام نكته ها و گفته ها مى باشد. پيامبران عليهم السلام و امتهاى گذشته نيز عنوان بخش سوم كتاب را تشكيل مى دهد

سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:, :: 10:31 :: نويسنده : سایت مهد قران کریم

سفارش هايى از پيامبر صلى الله عليه و آله

شخصى محضر رسول خدا صلى الله عليه و آله وارد شد و از ايشان درخواست نمود تا به او توصيه اى بنمايند.
حضرت اين گونه توصيه فرمودند:
من به تو سفارش مى كنم براى خدا شريك قرار ندهى ، اگر چه در آتش ‍ بسوزى و شكنجه ببينى !



ادامه مطلب ...
یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 11:7 :: نويسنده : سایت مهد قران کریم

دوازده درهم با برکت

شخصى محضر رسول خدا صلى الله عليه و آله رسيد ديد لباس كهنه به تن دارد. دوازده درهم به حضرت تقديم نمود و عرض كرد:
يا رسول الله ! با اين پول لباسى براى خود بخريد. رسول خدا صلى الله عليه و آله به على عليه السلام فرمود: پول را بگير و پيراهنى برايم بخر! على عليه السلام مى فرمايد:
- من پول را گرفته به بازار رفتم پيراهنى به دوازده درهم خريدم و محضر پيامبر برگشتم ، رسول خدا صلى الله عليه و آله پيراهن را كه ديد فرمود:
اين پيراهن را چندان دوست ندارم پيراهن ارزانتر از اين مى خواهم ، آيا فروشنده حاضر است پس بگيرد؟



ادامه مطلب ...

مزایا و معایب  نظام آموزشی 3-3-6  

 نظام آموزشی کشورمان از زمان شروع آموزش تعلیم و تربیت سنتی در ایران تا کنون تغییرات چشمگیری را به خود دیده  و نظام کنونی قابل مقایسه با نظامهای ابتدایی نیست ، تغییر سازنده در هر نظامی نشانه پویایی آن نظام آموزشی است و نظامهای بسته هیچ گاه نتوانسته اند به مرحله شکوفایی و هدف های غایی خود دست یابند ، بحث در مورد مزیا و معایب هر نظامی که هنوز به مرحله اجرا در نیامده خوش بینی و بدبینی هایی را به دنبال دارد ، اما نمی توان چشم بسته نیز به استقبال نظامی جدید با هدفهای جدید رفت ، این مثل آن است است که عضو یک خانواده باشی و ساختمان آن و اثاثیه را تغییر دهند و شما هیچ نقش و فعالیتی  در آن نداشته باشی ، پس ما معلمین لازم است که به جوانب مثبت و منفی این نظام جدید آگاه باشیم چون در سال تحصیلی جدید باید با آن رو به رو شویم و بتوانیم به نحواحسن آن را در آموزشگاهها اجرا کنیم.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 23 تير 1392برچسب:, :: 9:7 :: نويسنده : سایت مهد قران کریم

بد خلقى فشار قبر مى آورد!

به رسول خدا صلى الله عليه و آله خبر دادند كه سعد بن معاذ فوت كرده . پيغمبر صلى الله عليه و آله با اصحابشان از جاى برخاسته ، حركت كردند. با دستور حضرت - در حالى كه خود نظارت مى فرمودند - سعد را غسل دادند.
پس از انجام مراسم غسل و كفن ، او را در تابوت گذاشته و براى دفن حركت دادند.



ادامه مطلب ...

تقویم شمیم یار به عنوان اولین نرم افزار تقویم کاملاً مذهبی دسکتاپی در فضای مجازی ، توسط انجمن گفتگوی دینی وابسته به مرکز ملی پاسخگویی با محتوایی جامع و مفید طراحی و به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
با استقبال گسترده و چشمگیر کاربران فضای سایبری ، حدود 200 هزار نسخه از این تقویم زیبا و کارآمد فقط از طریق سایت انجمن گفتگوی دینی دانلود گردید.همچنین اکثر سایتهای مهم دانلود نرم افزار و همچنین سایتها ، وبلاگها و فرومهای دینی و مذهبی اقدام به انتشار این نرم افزار نمودند.
لذا بر آن شدیم تا برای سال 1392 شمسی ، ضمن تلاش گسترده و استفاده از نیروهای متخصص و به کارگیری دانش کارشناسان فنی و دینی، تقویمی با محتوای جامع تر ، مفیدتر و با امکانات ویژه در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

 پسورد فایل فشرده : www.rasekhoon.net

دریافت فایل برنامه ( 11.53 مگابایت )

http://rasekhoon.net/software/download/552753/تقویم-دسکتاپی-شمیم-یار-92-(-پرطرفدار-ترین-تقویم-مذهبی-)/

یک شنبه 16 تير 1392برچسب:, :: 11:41 :: نويسنده : سایت مهد قران کریم

 مهمترین هدف نظام آموزشی 3-3-6 است اجرای نظام آموزشی 3-3-6 نقطه عطف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است كه تقویت تفكر محوری در دانش آموزان دوره ابتدایی از مهمترین اهداف استقرار این نظام آموزشی است.

به گزارش ایرنا اجرای نظام3-3-6 مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش كه سال قبل از سوی رییس جمهور ابلاغ شد در سال تحصیلی جاری استقرار یافته است. با اجرای ساختار جدید، نظام آموزشی كشور به چهار دوره سه ساله تقسیم می شود و ششم ابتدایی برای نخستین بار وارد دوره ابتدایی شده و كتاب‌های دو پایه نیز تغییر كرده است. به گزارش كارشناسان آموزشی یكی از برنامه‌های آموزش و پرورش در زمان اجرای نظام جدید استفاده از یك معلم ثابت برای هر سه سال است؛ به این نحو كه آموزش در سه سال اول ابتدایی با یك معلم و سه سال دوم ابتدایی نیز توسط یك معلم انجام شود چراكه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به لحاظ شرایط سنی و وابستگی‌های عاطفی به معلمان خود اگر با تغییر معلم در هر پایه مواجه نشوند تاثیر خوبی در فرآیند یادگیری آنها خواهد داشت. به گفته آنها دوران ابتدایی نقشی اساسی و كلیدی در شكل گیری شخصیت و روابط اجتماعی دانش‌آموزان دارد لذا اولویت و حساسیت و رویكرد آموزش و پرورش با دوره ابتدایی است از این رو تغییر كتب و محتوای آموزشی همسو با برنامه درس ملی به منظور افزایش كیفیت آموزش در این دوره تدوین شده است. آنان ومعتقدند در اجرای نظام جدید آموزشی تلاش شده تا حوزه‌های زیستی، اجتماعی، اخلاقی، پژوهشی، دانش، فن آوری و دینی و مهارتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, :: 11:45 :: نويسنده : سایت مهد قران کریم

  اگر با ناراحتی های روانی کودکان ، نوجوانان و جوانان روبرو شدیم با حوصله و متانت آن ها را رفع کنیم و از تصمیم های عجولانه بپرهیزیم.
- در ناراحتی های شدید، درد دل و گریه کردن باعث تخلیه روانی و آرامش می شود، در این شرایط از یک اگر با ناراحتی های روانی کودکان ، نوجوانان و جوانان روبرو شدیم با حوصله و متانت آن ها را رفع کنیم و از تصمیم های عجولانه بپرهیزیم.
 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:, :: 17:32 :: نويسنده : سایت مهد قران کریم

رعايت حجاب در نزد نابينا!

امّ سلمه نقل مى كند:
در محضر پيامبر صلى الله عليه و آله بودم . يكى از همسرانش به نام ميمونه نيز آنجا بود. در اين هنگام ، ابن امّ مكتوم كه نابينا بود به حضور رسول خدا صلى الله عليه و آله آمد. پيامبر صلى الله عليه و آله به من و ميمونه فرمود:
- حجاب خود را در برابر ابن مكتوم رعايت كنيد!



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 18:5 :: نويسنده : سایت مهد قران کریم

گریه پیامبر صلی الله علیه و آله!

رسول خدا صلى الله عليه و آله شبى در خانه همسرشان امّ سلمه بود. نيمه شب از خواب برخاست و در گوشه تاريكى مشغول دعا و گريه زارى شد.
امّ سلمه كه جاى رسول خدا صلى الله عليه و آله را در رختخوابش ‍ خالى ديد، حركت كرد تا ايشان را بيابد. متوجه شد رسول اكرم صلى الله عليه و آله در گوشه خانه ، جاى تاريكى ايستاده و دست به سوى آسمان بلند كرده اند. در حال گريه مى فرمود:

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 17:10 :: نويسنده : سایت مهد قران کریم

نوبت را رعايت كنيد

روزى پيامبر صلى الله عليه و آله در حال استراحت بود، فرزندشان امام حسن عليه السلام آب خواست ، حضرت نيز قدرى شير دوشيد و كاسه شير را به دست وى داد، در اين حال ، حسين عليه السلام از جاى خود بلند شد تا شير را بگيرد.



ادامه مطلب ...
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 69
بازدید کل : 29346
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1